9 Ocak 2011 Pazar

Okumak Lazım


Çaytostayran'da yapmaya başlayıp beceremediğim şeylerden biri de liste ve tanıtımlardı. Bu blog için özellikle kitapları çok önemsiyorum. Okumam gereken çok fazla kitap birikti.

Askerlikteki o ara dönemdeki kadar olmasa da kitap okumaya vakit ayırmayı amaçlıyorum bu sene. Eğer başarırsam okuduğum kitapları buradan tanıtmaya çalışacağım. Belki bu şekilde öncelikle kendim okumayı, sonra başkalarına da kitap okutmayı, tavsiyeler almayı ve vermeyi başarmış olurum. Bu gibi düşünceleri olan arkadaşlar bulursam kitap değiş tokuş etme projem de var. Üstelik belli bir sürede geri verme şartı koyacağız ki mecburen okumak zorunda kalalım. 

Şimdilik okuma listemi vereceğim. Bitirdikçe fikirlerimi de söylerim.

Bundan başka kitaplardan, dizilerden, filmlerden, netten gördüğüm hoşuma giden replikleri, pasajları, alıntıları da paylaşacağım.

Bir sonraki gönderide çaytostayran'da yaptığım kitap tanıtımını paylaşacağım. Baya bir soranı olmuştu o kitabın. Ben de gönderebilirim demiştim ama sonradan kimseden ses çıkmamıştı. Bundan sonra isteyen olursa da gönderemem çünkü o kitabı verdiğim insanla bir daha görüşmeyeceğiz. İlk yazı'da bahsettiğim insan, evet.

Neyse ben listeyi vereyim;
  
Okumuş olup da tavsiye edebileceğim kitaplar;

Tutunamayanlar - Oğuz Atay (Bu kitabı tanıtmak isterdim ama kendimi bu kitabı tanıtabilecek kadar yetkin görmüyorum. Bu kitap hakikaten okuduğunuzda hayatınıza etki edecek kadar efsane. Kesinlikle okuyun.)

Olasılıksız - Adam Fawer
Empati - Adam Fawer 
Güneşin Zaferi - Wilbur Smith
Tatyana ve Aleksandr - Paullina Simons
Ejderha Dövmeli Kız - Stieg Larsson
Zar Adam - Luke Rhinehart
Patasana - Ahmet Ümit
Bab-ı Esrar - Ahmet Ümit
Koloni - Jean Christophe Grange

Okunmayı bekleyen kitaplar;

İstanbul Hatırası - Ahmet Ümit 
Ateşle Oynayan Kız - Stieg Larsson
Limon Ağacı - Sandy Tolan
Sil Baştan - Ken Grimwood
Kayıp - Harlan Coben
Atlantis Şifresi - Charles Brokaw
Casusluk - Ernest Volkman

Edinmek istediğim kitaplar;

Oğuz Atay; Bütün kitapları. 
Bronz Atlı - Paullina Simons
Emrah Serbes; Her Temas İz Bırakır
                       Son Hafriyat
Wilbur Smith; Edinebileceğim ne varsa.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...