13 Ocak 2011 Perşembe

Şarkılar ve İfade Ettikleri - 2

 

Mutemath - You Are Mine 

Never Back Down diye bir film izlemiştim zamanında.  Sonradan bir yerlerde bu filmin soundtrack albümünü bulup indirmemle tanışmış oldum bu şarkıyla. The Red Jumpsuit Apparatus'un Your Guardian Angel ve The Cribs'in Be Safe şarkısıyla birlikte çok uzun süre mp3 playerda yer buldu kendine. Hatta bu üç şarkıyı da başarısızlıkla sonuçlanan Bilinmeyen Güzel Şarkılar serimde paylaşmıştım çaytostayranda iken. Özellikle You Are Mine çok güzel bir şarkıdır tavsiye ederim. 

Bu şarkı her dinlediğimde 2009 şubat ve nisan ayları arasında iki ayımı geçirmiş olduğum Donetsk günlerine götürür beni. Çok sıkıntılar çekmiştim orada. Dil yabancı, alfabe yabancı. Ama çok güzel günlerim de oldu. 

İnsan öyle bir varlık ki her duruma uyum sağlıyor yavaş yavaş. İlk başlarda sadece kaldığım yere yakın olan Bym markete gidebilirken ayrılmadan önceki son zamanlarda bilmediğim yerlere gider olmuştum. Düşünün nisan ayında lunaparka bile gitmiştik. Tarih öncesinden kalma roller coaster çakmasına bile binmiştik ölüm tehlikesini göze alarak. 

Ya işte bu konu öyle birşey ki bir şarkıdan giriyorsun neler geliyor adamın aklına. Proje teslimi öncesi sabahlamalar, işten 12 de çıkıp sabah 5'e kadar diskoda takılıp 7 de tekrar işe gitmeler ve daha anlatmadığım nice şeyler :) 

Volkan Konak - Cerrahpaşa

Bu güzel şarkı beni daha eskisine, dersane zamanında güya İstanbul'daki üniversitelere yaptığımız geziye götürür. Biz derece sınıfı olduğumuz için itü, boğaziçi falan gezeceğiz diye düşünüyorduk ama gidebildiğimiz tek üniversite Fatih üniversitesi olmuştu. Anladınız herhalde durumu. 

Bir günde o kadar üniversiteyi nasıl gezeriz diye düşünürken kendimizi Fatih üniversitesinde halı saha maçı yaparken bulmuştuk. Hasan kesin topuğuyla attığı golü yorumlara yazardı ben bu cümleyi yazmasaydım. :)

Sonra da mal gibi geri dönmüştük işte. Şarkıyla alakası da giderken ve dönerken en az 30 defa bu şarkıyı dinlemiş olmamız tıklım tıkış minibüste. Neden sorusuna hala bir cevap bulunamadı.

Kıraç - Kayıp Şehir albümü

Madem dersane zamanından başladık, öyle gidelim. 

Bizim dersanede her sınıfın bir danışman hocası olurdu. M1 sınıfı olduğumuz yani dersanenin üzerimizden reklam yapacak olması nedeniyle ayrıcalıklarımız vardı. 

Her hafta olduğumuz deneme sınavlarında aramızda çok büyük rekabet olurdu tıpkı pesde olduğu gibi. Sınavdan çıkar çıkmaz danışmanın odasına koşardık, optik okuyucu onun odasındaydı. Hemen zorla kağıtları okutup kim kaçıncı olmuş öğrenirdik. 

Şarkıyla alakası da ne zaman odasına gitsek bilgisayarda bu albümün çalmasıydı. Senden Başka, Tek Hatıra, Razıysan Gel falan eminim bizim o zamanki bütün grubun hala ezberindedir eminim. Hatta Hasan o albüm sonrasında amiyane tabirle rakçı olmuştur efenim :)

Hasan dedim de, onun o albümde hatırası olan bir başka şarkı daha vardır: Aman Ayşam :D:D

Ayşam ineklerun hep karabaş diye az dalga geçmemişimdir.

Bir de şimdi  aklıma geldi, olm ben senin cevapları hep çapraz çizgiyle işaretlemene acayip kıl olurdum. Şıklardan çözerken elediğim şıkları çizerdim ben öyle. Ne bu artislik canım ben bir kerede doğruyu bulurum der gibi.


Devam edecek efendim...

3 yorum:

ilnevyA dedi ki...

Sen benim doğrulara attığım tike de kıl oluyodun. Ne kıl adamsın hep kıl olcak bişeyler buluyon lan kendine :D King'de 3 elde 1000 sayı yediğinde de karşılıklı kıllanmıştık :D

Ayşem ineeklerun hey gidi 5 sene olmuş lan hayattan bir Ayşe geçeli.

rsn dedi ki...

doğrulara attığım tike de ne demek la zaten ondan bahsediyorum.

ilnevyA dedi ki...

Onu demiyorum, hani kontrol ederken soruları cevap anahtarından doğrulara v benzeri bi tik atardım ya. + ya da - yerine. Ona da "artist muğa goyyim" derdin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...